Μικροί Αθλητές στα Μαχητικά Αθλήματα

Μικροί Αθλητές στα Μαχητικά Αθλήματα

Από τις πιό συχνές ερωτήσεις που δέχεται ένας προπονητής μαχητικών Αθλημάτων είναι σχετικά με τους μικρούς αθλητές που θέλουν να ξεκινήσουν την ενασχόλησή τους με κάποια πολεμική τέχνη. Ποιά είναι λοιπόν η καλύτερη ηλικία για το ιδανικό ξεκίνημα ενός λιλιπούτειου αθλητή;

Κάποιες παραδοσιακές πολεμικές τέχνες, που περιλαμβάνουν αρκετές τεχνικές χωρίς αντίπαλο ή συνδυασμούς τεχνικών χωρίς αντίπαλο (π.χ. poomse, katas κλπ), είναι ιδανικές για πολύ μικρούς αθλητές, έως 6 ετών, καθώς συνδυάζουν ευχάριστα την πολεμική τέχνη με μια ήπια διδασκαλία, προσφέροντας μέσα από ένα ευχάριστο ”παιχνίδι” τη μύηση με την πολεμική τέχνη.

Από την άλλη πλευρά, μεγαλύτερα παιδιά, 6-13 ετών, έχουν και τη σωματική διάπλαση αλλά και τη ωριμότητα να ασχοληθούν με κάποια πολεμική τέχνη που απαιτεί μεγαλύτερη και εντονότερη σωματική άσκηση και επαφή. Με σωστή καθοδήγηση και επιτήρηση από τον προπονητή, χρήση κατάλληλου προστατευτικού εξοπλισμού (κάσκες, γάντια κλπ) και εκπαιδευτικών μέσων (στόχοι, ασπίδες κλπ), οι μικροί αθλητές έχουν δυνατότητα με ασφάλεια να αθληθούν χωρίς το φόβο τραυματισμού.

Και μόνο η λέξη τραυματισμός, όταν αναφερόμαστε σε μικρά παιδιά μας προκαλεί δυσάρεστα συναισθήματα. Και όμως, σε συζητήσεις με γονείς μικρών αθλητών, αλλά και μιλώντας με τα ίδια τα παιδιά εύκολα διαπιστώνουμε ότι πολύ περισσότερο σε σοβαρότητα και συχνότητα τραυματίζονται στο καθημερινό τους παιχνίδι και στο σχολείο. Η επίβλεψη από τον έμπειρο προπονητή και η χρήση εύκολων κανόνων και τεχνικών για την προπόνηση διαλύουν πολύ γρήγορα τις όποιες φοβίες των παιδιών και των γονέων στα θέματα ασφάλειας.

Η ολοκληρωμένη άσκηση που επιτυγχάνεται με τα μαχητικά αθλήματα τόσο στο μυικό σύστημα όσο και στο καρδιοαναπνευστικό, βοηθούν ιδανικά στην ανάπτυξη των παιδιών, τόσο σωματικά όσο και πνευματικά, αφού εκτός από την αυτοάμυνα που διδάσκεται, η  αυτοπεποίθηση που αποκτούν και η πίστη στις δυνάμεις τους έρχεται να διαμορφώσει ευχάριστα τον χαρακτήρα τους.

Και επειδή άσκηση χωρίς σωστή διατροφή δεν έχει νόημα, έρχεται η ίδια η προπόνηση να γίνει το ”όπλο” στα χέρια των γονέων οι οποίοι σε συνεργασία με τον προπονητή θα δώσουν τα σωστά διατροφικά μαθήματα στους μικρούς αθλητές.

Τέλος θα πρέπει να δώσουμε ιδιαίτερη προσοχή στις συμβουλές προς τα παιδιά, πάντα σε συνεργασία με τους γονείς, ώστε οι μικροί αθλητές να χρησιμοποιήσουν τις γνώσεις τους μόνο στο πλαίσιο του αθλητισμού στο γυμναστήριο ή σε επίσημους αγώνες και όχι σε επιδείξεις δυνατοτήτων σε συμμαθητές και γονείς. Γι’ αυτό το λόγο και πρέπει να αναπτυχθεί η στενή συνεργασία προπονητή – οικογένειας ώστε τα ερεθίσματα που θα πάρει τελικά ο μικρός αθλητής να είναι υγιή, πλάθοντας έναν σωστό και ακέραιο χαρακτήρα.

Σχετικά βίντεο μπορείτε να τα παρακολουθήσετε στο youtube

http://www.youtube.com/watch?v=VGdWT-c2CFc

http://www.youtube.com/watch?v=9OYxLI7G1p4

http://www.youtube.com/watch?v=7N6mtX5ES8M&feature=player_embedded

 

Επιμέλεια Παναγιώτης Τσεκούρας

 

 

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ...