Αλόνσο: “Η Ferrari δεν ήταν έτοιμη για μένα και τον Φέτελ”

Ο Φερνάντο Αλόνσο αφιέρωσε στη Ferrari τα καλύτερα, από άποψη οδηγικής ωριμότητας και νεότητας, χρόνια της αγωνιστικής του καριέρας, την περίοδο 2010-’14.

Πήγε στο Μαρανέλο στα 29 του χρόνια ως δις πρωταθλητής, έχοντας κερδίσει τον τίτλο του 2006 κατά μέτωπον απέναντι στον Μίκαελ Σουμάχερ με το σχετικά υποδεέστερο μονοθέσιο της Renault, και έχοντας την εμπειρία του θυελλώδους 2007 στη McLaren, με το σκάνδαλο κατασκοπίας και την αμφισβήτηση της προτεραιότητάς του στην ομάδα από τον Λιούις Χάμιλτον.

Παρότι κέρδισε νίκες με τη Ferrari και έφτασε σχετικά κοντά στην κατάκτηση των τίτλων του 2012, φάνηκε σαν αυτά να ήταν επιτεύγματα περισσότερο της δικής του ικανότητας να απομυζεί από ένα μονοθέσιο περισσότερα από όσα αυτό είναι ικανό να δώσει, παρά ως μια ένδειξη ότι τα τότε δημιουργήματα του Μαρανέλο μπορούσαν να ανταγωνιστούν στα ίσα τις Red Bull (η Mercedes θα έμπαινε στο “κάδρο” το 2014, με το πέρασμα στην υβριδική εποχή).

Μετά από μια έκρηξη θυμού στους διαδρόμους του Μαρανέλο ο Αλόνσο αποχώρησε από τη Scuderia στο τέλος του 2014, για την ατυχή του μεταπήδηση στη McLaren-Honda, και αντικαταστάθηκε από τον τετράκις πρωταθλητή Σεμπάστιαν Φέτελ.

Ωστόσο, ούτε ο Γερμανός κατάφερε τα επόμενα έξι χρόνια να εκπληρώσει το όνειρό του να ακολουθήσει το ίνδλαμά του, Μίκαελ Σουμάχερ, και να γίνει πρωταθλητής με τη Ferrari. Και πάλι, η Scuderia δεν έμοιαζε να έχει απαντήσεις για τη Mercedes – αν και ο Φέτελ έφτασε κοντά, το 2017 και ’18. Έτσι, τελευταίος παγκόσμιος πρωταθλητής της Ferrari παραμένει ο Κίμι Ράικονεν, από το μακρινό, πλέον, 2007.

Σε μια από τις σπάνιες δηλώσεις του για τα χρόνια εκείνα στη Ferrari, ο Αλόνσο είπε: “Και οι δύο προσπαθήσαμε με τη Ferrari, φτάσαμε κοντά σε ορισμένες περιπτώσεις, αλλά δεν τα καταφέραμε στο τέλος. Ίσως η Ferrari να μην ήταν έτοιμη για να έχει έναν παγκόσμιο πρωταθλητή στο κόκπιτ της, τον καιρό που ήμασταν εμείς εκεί”.

Ωστόσο, ο Ισπανός αναγνωρίζει ότι η Scuderia έχει αλλάξει, πλέον, τον προσανατολισμό της: στα πρόσωπα του Σαρλ Λεκλέρ και του Κάρλος Σάινθ δεν αναζήτησε δύο φτασμένους παγκόσμιους πρωταθλητές για να ηγηθούν της ομάδας, αλλά δύο μεγάλα ταλέντα που θα αναπτύσσονται μαζί με τη Scuderia, ώστε έτσι να οικοδομηθεί μια εκ βαθέων ανταγωνιστική ομάδα.

Η πρόσληψη του Λεκλέρ σε τόσο μικρή ηλικία, και η επένδυση της Ferrari στον Μονεγάσκο, είναι εντελώς αντίθετη με την τακτική που ακολουθούσε η ομάδα τις τελευταίες δεκαετίες. Μάλιστα, ο Λεκλέρ παραδέχθηκε πρόσφατα ότι η ατμόσφαιρα στην ομάδα άλλαξε μετά την αποχώρηση του Σεμπάστιαν Φέτελ, στο τέλος του 2020.

Ο Αλόνσο το βλέπει επίσης: “Πιστεύω ότι τώρα έχουν αλλάξει τον τρόπο που σχεδιάζουν τα πράγματα. Η προσμονή δεν είχε πλέον τόσο μεγάλη. Αγωνίζονται με νεαρούς οδηγούς. Σκέφτονται περισσότερο μακροχρόνια, τώρα, και όχι πλέον βραχυπρόθεσμα”, κατέληξε ο Ισπανός.

Πηγή: Sport24.gr