Ράσελ: “Οι αλλαγές του Βελγίου μπορούν να βάλουν τη Mercedes στη μάχη”

Ο Τζορτζ Ράσελ της Mercedes ο οποίος στο τελευταίο GP της Ουγγαρίας κέρδισε την πολ ποζίσιον και μετά ανέβηκε στο βάθρο μαζί με τον Χάμιλτον θεωρεί πως οι αλλαγές που θα γίνουν στο Βέλγιο μπορούν να βάλουν την ομάδα ξανά στη μάχη κόντρα σε Ferrari και Red Bull.

Ο Τζορτζ Ράσελ της Mercedes πιστεύει ότι η σημαντική τροποποίηση της ελαστικότητας των δαπέδων στο επόμενο GP, στο Σπα του Βελγίου (26-28/8), μπορεί να φέρει τη W13 κοντά στις Red Bull και Ferrari και να της επιτρέψει -μαζί με την “τεράστια πρόοδο της ομάδας”- να διεκδικεί νίκες στους υπόλοιπους αγώνες της σεζόν.

Ο Βρετανός οδηγός είπε ότι η Mercedes έχει σημειώσει “τεράστια πρόοδο” στα τελευταία GP, και αυτό αποτυπώθηκε στο τελευταίο GP Ουγγαρίας όπου ο ίδιος ο Τζορτζ Ράσελ κέρδισε την πολ ποζίσιον και έπειτα ανέβηκε μαζί με τον Λιούις Χάμιλτον στο βάθρο – χωρίς να εγκαταλείψει καμία από τις τέσσερις RBR και Ferrari στον αγώνα της Βουδαπέστης.

Όμως, η πρόοδος που λείπει από την πρωταθλήτρια για να διεκδικεί και πάλι τις νίκες στους αγώνες της Formula 1 μπορεί να έρθει στο Βέλγιο, χάρη στην εφαρμογή -για πρώτη φορά- του νέου τροποποιητικού κανονισμού της FIA για τον περιορισμό της ελαστικότητας των δαπέδων των μονοθεσίων.

Αυτή είναι μία από τις λύσεις που εφάρμοσε η FIA για να περιορίσει τις αναπηδήσεις (porpoiging) των μονοθεσίων, προκειμένου να προστατεύσει την υγεία των οδηγών από αυτές. Και δεδομένου ότι η Mercedes είχε τα μεγαλύτερα και εντονότερα προβλήματα αναπηδήσεων φέτος, αυτό το νέο μέτρο της Ομοσπονδίας μπορεί να τη βοηθήσει στο Βέλγιο περισσότερο από κάθε άλλη ομάδα.

Μαζί, μπορεί και να αφαιρέσει ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που απολάμβαναν οι αντίπαλοί της λόγω της ελαστικότητας των δαπέδων της Red Bull RB18 και της Ferrari F1-75 – στην ουσία ενός τρικ που τους επέτρεπαν οι κανονισμοί να εφαρμόζουν για τη βελτίωση της αποδοτικότητας της αεροδυναμικής του δαπέδου.

Η FIA λοιπόν, από το Βέλγιο, εισάγει τη μέθοδο μέτρησης της απόστασης του ξύλινου δαπέδου των μονοθεσίων (σε όλο του το μήκος) από το έδαφος – μέθοδος που έχει την ονομασία Aerodynamic Oscillation Metric (AOM). Με τον έλεγχο αυτόν, οι ομάδες θα είναι υποχρεωμένες σε όλη τη διάρκεια να διατηρούν την καθορισμένη ελάχιστη απόσταση του δαπέδου από το έδαφος.

Είναι προφανές ότι η υπόθεση αυτή έχει συναντήσει αντιδράσεις από αρκετές ομάδες, που υποστηρίζουν ότι η FIA δεν πρέπει να εμπλέκεται στο πώς ρυθμίζουν τα αυτοκίνητά τους, και μάλιστα ο Κρίστιαν Χόρνερ της RBR κατηγόρησε εμμέσως τη Mercedes ότι έχει ασκήσει αφόρητες πιέσεις στη FIA προς αυτή την κατεύθυνση για να καρπωθεί ένα αγωνιστικό πλεονέκτημα.

Πέραν όλων αυτών, ο Ράσελ εκτιμά ότι η τροποποίηση των κανονισμών του δαπέδου μπορεί να αποδειχθεί ευεργετική για τη Mercedes από το Βέλγιο και μετά. Ο Βρετανός είπε για το τρικ των ελαστικών δαπέδων πως “νομίζω ότι η Ferrari και η Red Bull πρέπει να έχουν πιέσει τα όρια των κανονισμών από αυτήν την άποψη, και το σεβαστήκαμε με βάση το πνεύμα των κανονισμών.

Όμως, τίποτα δεν εγγυάται ότι [η τροποποίηση του κανονισμού] θα τους φέρει πιο κοντά σε εμάς. Εμείς γνωρίζουμε πως αν είχαμε κάτι τέτοιο στο δικό μας αυτοκίνητο, θα μας έκανε απλά πιο αργούς, αλλά δεν υπάρχει καμία εγγύηση για τίποτα, κάθε αυτοκίνητο είναι διαφορετικό. Πιστεύω όμως ότι δεν θα τους βοηθήσει, αυτό είναι σίγουρο”.

Με βάση τον εντυπωσιασμό του από πρόοδο που σημείωσε η Mercedes με τη W13 από την αρχή της χρονιάς, και ενδεχομένως και με την τροποποίηση του κανονισμού για το δάπεδο, ο Ράσελ αισιοδοξεί ότι πλέον η πρωταθλήτρια θα μπορεί να ευελπιστεί στη σταθερή παρουσία της στο βάθρο και ίσως στη διεκδίκηση νικών επί ίσοις όροις απέναντι στις RBR και Ferrari.

“Ο Μαξ και η Red Bull κάνουν περίπατο”, είπε ο Άγγλος. “Νομίζω ότι ο Μαξ και ο Σαρλ είναι σε παρεμφερές επίπεδο αυτή τη στιγμή, αλλά λυπάμαι και τον Σαρλ γιατί κάνει εξαίρετη δουλειά κι από την άλλη έχει γίνει αποδέκτης διαρκούς κακοτυχίας.

Ο Μαξ και η Red Bull είναι απόλυτα αποδοτικοί και ακλόνητοι κάθε Σαββατοκύριακο. Είδαμε στους τελευταίους αγώνες ότι πορούν απλά να τερματίζουν και να μαζεύουν τα κομμάτια, αλλά δεν υπάρχει αμφιβολία ότι κάνουμε κι εμείς πρόοδο. Στην αρχή της χρονιάς τερματίσαμε σχεδόν ένα λεπτό μακριά από τον νικητή, αλλά στους τελευταίους αγώνες είμαστε στα 10 δευτερόλεπτα.

Αν συνεχίσουμε ε αυτό το μονοπάτι, σίγουρα θα μπορέσουμε να κυνηγήουμε νίκες. Το Σπα θα έχει ενδιαφέρον, θα υπάρξουν αλλαγές που μπορεί να φέρουν άλλες ομάδες κοντά μας, κι πιστεύω ότι ως ομάδα έχουμε μεγάλη αυτοπεποίθηση και πίστη ότι κάνουμε πουδαία δουλειά και δεν υπάρχει κανένας λόγος να μην μπούμε στη μάχη”, συμπλήρωσε ο Ράσελ – που θυμίζουμε ότι στον τελευταίο αγώνα, της Ουγγαρίας, κατέκτησε την πρώτη του πολ ποζίσιον και πρώτη φετινή της Mercedes.

Τέλος, ο Άγγλος αρνήθηκε ότι η Mercedes χρειάζεται να αλλάξει όλη τη σχεδιαστική φιλοσοφία του μονοθεσίου της ενόψει του 2023, αλλά ότι πρέπει απλά να μείνει ανοιχτόμυαλη για την κατανόηση και εξέλιξη της προβληματικής, αλλά γρήγορης όταν αποδίδει, W13.

“Καμιά φορά πρέπει να μένεις πιστός στην πρόοδο και να συνεχίζεις να πιέζεις. Κι αυτό είναι δύκολο να το κάνεις όταν δεν είσαι ανταγωνιστικός, και τα πράγματα δεν δείχνουν να οδεύουν όπως τα θέλεις. Αλλά προσωπικά, πιστεύω σε κάθε άνθρωπο ξεχωριστά της ομάδας μας. Νομίζω ότι σημειώνουμε τεράστια πρόοδο”, κατέληξε ο Βρετανός.

Πηγή: Sport24.gr